Przyjmowanie i obieg korespondencji
.............................................
Zasady przyjmowania i obiegu dokumentów w urzędzie są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie.
.................
1. Korespondencję przyjmuje kancelaria rejestrując ją w dzienniku korespondencji.
2. Podania składa się do protokołu pracownikowi kancelarii.
3.Przesyłki przekazywane drogą pocztową sprawdza się pod względem prawidłowego zaadresowania oraz stanu uszkodzenia.
4. Wszelkie przesyłki otwiera kancelaria z wyjątkiem:
- adresowanych imiennie;
- stanowiących tajemnicę służbową (poufne);
- wartościowych, które przekazuje się właściwej osobie za pokwitowaniem.
5. Po otwarciu koperty pracownik kancelarii sprawdza:
- czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego;
- czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki.
6. Brak załączników lub pisma przewodniego odnotowuje się na piśmie lub załączniku.
7. Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
- poufnych, wartościowych, poleconych, ekspresowych, za dowodem doręczenia;
- dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego), np. : skargi, odwołania;
- w których brak nadawcy lub daty pisma;
- mylnie skierowanego;
- załączników nadesłanych bez pisma przewodniego;
- w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
8. Potwierdzenie otrzymania pisma kancelaria wydaje na żądanie składającego pismo.
9.Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się w górnym lewym rogu pierwszej strony ( na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania.
10.Kancelaria rejestruje korespondencję i przekazuje Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego do przejrzenia, dekretacji i podziału.
.......
Do gromadzenia danych związanych z rejestrowaniem spraw przychodzących jak również z prowadzeniem wszelkich innych rejestrów dotyczących obiegu dokumentów w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Koninie wykorzystuje się informatykę za pomocą programu komputerowego Estima "KANCELARIA". Natomiast samo prowadzenie spraw odbywa się przy pomocy programu komputerowego Estima "PINB".